tisdag 27 september 2011

Serrano-frukost

Hej igen! Var precis utanför och köpte lite frukost bara. Verkar som de bara har yoghurt på såna där miniförpackningar, får helt enkelt byta frukost. Varför inte till serrano-mackor?! Du får kanske tio feta skivor serrano för 2:10€ här och det är ändå den dyra affären. Serranon smakar verkligen fantastiskt mycket mer här, antar att det inte är bra att typ semifrysa maten för en långtransport.

Ska väl palla mig iväg till skolan snart och få ut schema och allt såntdär som jag nog borde fått. Ska väl svänga förbi polisen först dock, de kanske hittat något. Funderar om jag ska göra en promenad runt området för att se om typ mina byxor eller böcker ligger utslängda nånstans, de kan ju inte vara alltför intressanta för tjuven menar jag.

Senare ikväll ska jag hänga med en av de som var med igår på ett litet studiebesöksgrej i Madrid. De ska besöka lite olika kyrkor och hade en engelsktalande-lärare med sig. Det verkar nice iaf även om jag säkert inte fattar någonting ändå eftersom de är på termin 5.

EDIT: Just det ja. Mycket här är så jäkla grisigt. Gjorde iordning mackorna och skulle plocka en tallrik och frågade Pablo om det diskstället I SKÅPET (!!) hade rena tallrikar? Ja sa han, tog fram första bästa och den var fan inte ren. Det är som sagt det som är så viktigt med att ha en diskmaskin och dela, man vet ärligt talat aldrig hur rent de andra lämnar saker och det slutar med att man måste fördiska varje jävla gång. Sen har de ingen diskborsta utan bara en fet svamp där allt äckel bara samlas. Sen öppnade jag kylskåpet och det är mindre än det jag tyckte var alldeles för litet i sverige och sen är alla lådor asäckliga att jag lär bli magsjuk rätt snart. Tänkte fråga dom om jag kan göra rent allt det där men vill inte verka som en douche och förolämpa deras hygien det absolut första jag gör. Förstår också att jag är lite anal här men jag föredrar helt klart att allt som rört min föda innan jag äter den har varit rent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar