lördag 10 september 2011

Blåbärscheesecake och grymma noodles!

Jag hade lite udonnoodles liggandes och tänkte att jag ska använda alla saker som jag ändå måste flytta så jag käkar upp mina 9 olika pastasorter och konstiga knäckebröd. Hursomhelst, jag har kycklinglårfilé (som sagt mycket mer nice än vanlig kycklingfilé, kanske bara för jag typ livnärt mig på kycklingfilé som typ 95% av allt kött sen jag var 10) och jag funderade vad jag skulle göra med det hela. Vi kör en liten ny grej, en udonnoodlesoup! Vet inte riktigt hur man tillagar, jag antog att man kör lite buljong, steker allt, låter det koka med grönsaker och sen slänger in udonnudlar och kyckling och sen låter det koka upp i 2-3 minuter. Det var iaf vad jag gjorde och det var helt awesome. Lite svårätligt dock med långa nudlar som blir väldigt hala i buljong/soppa men antar att det är lika bra att äta långsamt och börja rulla-spagettistyle. Sen är ju min blåbärscheesecake klar, ska bara kallna lite. Kanske failade dock på grädden som råkade koka upp väldigt snabbt. Hoppas dock det är lunch. Önskar jag kunde ta lite bilder men har som sagt problem med det nu som ni nog har läst. Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar