måndag 26 september 2011

Bussresa och språkbarriärer


Yoyo. Sitter här på bussen och tror det är en rätt lång resa till villaviciosa, eller jag antar att jag fortfarande är centralt i madrid. Hursomhelst. Var riktigt jävla tungt att åka tunnelbana med en fet 24kgs väska, en gitarr och ett handbagage på säkert 12 kg. Känner mig fortfarande rätt trött och seg, vet inte om det har med flygandet att göra eller brist på sömnen, eller att jag fortfarande är bakfull. Det spelar kanske heller ingen roll. Skönt ändå att jag har två hela dagar kvar tills jag börjar skolan på torsdag. Hade varit piss om jag var tvungen att dra mig upp imorgon bitti t ex.

Får verkligen se till att lräa mig spanska som sagt. Hoppade in på bussen och jag fattar ju helt nada. Dock är jag ju sjukt sugen och har ju lätt att lära mig saker så det ska nog gå jättebra. Det svåraste blir nog att lära sig uppfatta saker man hört. Det är ju t ex ofta jag inte hör vad håkan hellström sjunger (har jag sagt det innan, ursäkta om jag upprepar mig isf) och hörde ju t ex när jag var 11 "wasnt life supposed to be molendouz" (jag trodde väl moulendouz var något euforiskt, jag har redan blivit retad för det här!!! i "It takes a fool to remain sane" istället för "wasnt life supposed to be more then this" vilket ju är en mening jag tom förstod när jag var 11.

För övrigt hade det hjälpt en del om de hade markerat busshållplatserna. Nu har jag verkligen ingen aning om när jag ska hoppa av. De har inte heller någon sån där display. Eller de har en display men det är bara en bild på bussföretagets logo samt tid+datum.. Herregud. Vart har jag kommit till för ocivilserat samhälle .)? Jag antar att om jag nu skulle föredra att leva t ex på romarriket-tid så är det ju bara bättre desto närmare "människoevolutionsmässigt" jag kommer? Eller är det bara min hungriga mage som gör att jag mest snackar skit just nu? Antagligen. Då är det också antagligen bäst att sluta skriva. Ha det fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar