onsdag 28 september 2011

Inget SC2, tidiga mornar och framtida IKEA-shopping-spree

Var tvungen att ta en seriös passbild för mitt student ID.
Jag nämnde att jag spelade starcraft2 när de snackade om dataspel. Jag spelar ju normalt sett på en 30"-skärm med ett bra tangentbord och skit. Nu kör jag på 12,5" med ett minitangentbord. Vet inte om det var laggets fel eller datorns men wow, det var typ ospelbart. Så nu blir det väl rätt lite SC2 om det inte bara var en slump. Datorn kändes ovanligt långsam innan dock. Det är antagligen bara bra så slipper jag slösa tid på dataspelande!

Hursomhelst så fick jag mitt schema, det verkar som det blir löjligt tidiga mornar för mig. 8:30 till 13:20 varje dag. Shit, jag inser nu att det inte verkar vara någon lunch på dessa 5 timmar. Herregud. Ska jag börja gå upp typ 5 eller något så kan jag äta lunch vid 8 eller nåt? Helt omöjligt att jag är klarar mig 5h skola på endast frukost. Klart man anpassar sig dock. Något annat som är speciellt är ju som sagt köket. Vi var på den stora livsmedelsaffären och det var fantastiskt att se hela serrano-skinkor upphängda och färska skaldjur på is etc. Köpte lite billig kycklinglårfilé som kostade 6.95€/kilot när det var smaksatt färskt, tror vanlig smaksatt kycklingfilé kostade runt 12 kr/hektot så typ nästan halva priset. En hel pain riche kostade 0.4€ när samma kostar 10-20 kr i sverige. Just det ja. Jag började skriva om köket. Jag köpte iaf lite ris och kyckling och skulle koka ris. De har kastruller men de har inget lock? Seriöst? Så det var ett jävla meck att konstant slänga på vatten på riset för att det kokade ju bort. Sen skulle jag steka kycklingen och jag hittade en äcklig stekpanna som givetvis var extremt skev och sönderbränd. Drog upp den och vet inte om det är någon spansk standard men hela skiten brändes sjukt snabbt. Jag har ALDRIG förstört en kycklingfilé i sverige. Aldrig. Hursomhelst, jag tänkte försöka palla mig till IKEA snart och shoppa loss så kan jag ha mina grejer som jag förhoppningsvis håller hela och fräscha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar