torsdag 29 september 2011

Första skoldagen - Introduktion på spanska

Tssup!? Jag sov väl okej ändå och kom upp. Min operationsluftvägsgrej märks väldigt väldigt tydligt men det känns som det blir bättre och bättre och jag kan andas likaså så det känns överkomligt även om man vaknar upp ibland i semismärta. Kom iaf till introduktionen och den var på 1,5 timma, endast på spanska. Såg en norrman där som inte såg spansk ut och han sa att han skulle läsa lite på engelska och spanska. Jag antog att jag var fel ute men jag var antagligen rätt. Fick sedan gå med den internationella koordinatorn till hans kontor där han skulle summera och han drog ner de 1,5h till typ 2 minuter men skulle tydligen få presentationen nästa vecka på engelska. Fattade ju absolut ingenting så drog upp 2 pokerbord och hade superflyt och vann 2300 pix direkt typ, så jag klagade inte för mycket. Sen kom vi till föreläsningarna och där var norrmannen samt lite andra latinos. Tror vi var 11 i klassen och typ hälften killar hälften tjejer därav de flesta var mest bekväma med spanska. Verkar vara en trevlig klass även om jag återigen kände mig semigammal.

Norrmannen hade typ lärt sig att prata bra spanska på 7 månader i grenada så jag känner att jag kommer hänga med rätt bra snart. Tänkte dra en powernap nu, sen dra en lunch och sen 2-3 timmar spanska. Ska också skriva ut lite papper och/eller göra någon sjysst skärmsläckare/bakgrund som roterar lite ord. Borde väl lära mig 1-200 också rätt omedelbart. Just det ja. När jag kom hem pratade jag med pablo och undrade ungefär när folk kom hit sen ikväll för "min fest". Han sa typ halv tolv och jag bara, woooot!? Okej att man drar igång senare men dude, jag har skola imorgon klockan 8:30. Ska vara ansvarsfull med skolan etc och har inte tänkt att dricka dagen innan ofta eller ens alls men detta känns som ett tillfälle där jag typ måste.

Ajajajaj! Internet gick ner tydligen så får posta detta inlägget lite senare (14:36) Powernap var det ja. TJA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar