fredag 23 september 2011

Bildimportering, lite vinst och windows live photo gallery

Tjooo bree! Blev ändå lite poker, fick utbetalt min $500-bonus och lite annat tjafs, lyckades faktiskt också vinna runt 50 BBs, förlorade dock tyvärr i NL som rätt stor favorit så slutade nog plus ca 800 sek skulle jag tro. Nåväl, skitsamma liksom.

Mitt headset är som sagt gött, testade att para den till bluetooth i nya datorn och det lät tyvärr mindre bra vid första försök. Man hör allt men löjligt dålig kvalité. Det är ju iofs nice att det ändå funkar att byta låt, pausa etc på både mobil och dator på det sättet men men. Håller på och funderar lite vad som är optimalt med att importera bilder etc. Jag tror jag ska börja använda windows live photo gallery som verkar rätt nice. Där kan man välja att sortera filer i mappar beroende på hur lång tid det är emellan dom och sen justera den där tiden så att t ex 100 filer delas in i 10 mappar, 5 mappar eller 1 mapp. Hade varit värt att ha ett sånt där minneskort till kameran som har inbyggt trådlöst nätverk (det är ju egentligen rätt sjukt IMO, det är ju riktigt små minneskort vi snackar om). Lite skumt dock att köpa ett minneskort för typ 800 kr till en kamera som kostar 499 :D.

Tänkte också köra lite hårdplugg i spanska, det är så segt för när jag använder ipoden för lite olika ändamål med podcast, ljudböcker och musik så tappar man bort sig vart man är varje gång i spanskakursen. Så jag lyssnar om varje del en massa gånger. Skulle väl egentligen typ kunna merga alla dessa ca 10-15 ljudfiler per skiva (8 skivor) till en gigantisk mp3-fil men orkar inte ladda ner några sketna mp3-mergingprogram som installerar massa skit. Det är egentligen sjukt hur mycket just alla bild/ljud-mediaprogram alltid håller rätt kass kvalité och/eller installerar massa skit. Testade typ 5-6 olika avi-delarprogram och antingen var de otydliga med sin funktion, eller så var det buggigt eller så fick jag massa annat skräp och jag tror alla var listade som freeware men ingen hade full funktionalitet i free-mode utan efter installation visade det sig att man kunde max dela 50 mb stora filmfiler eller nåt i den stilen. Väärt liksom......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar