onsdag 7 september 2011

Lite tillfälligt depp efter telefonkrångel

Har suttit nu i flera timmar med min telefon. Som jag skrev så var även den inre skärmen lite smårepig, även om det nästan bara var yttre skärmen som stod för skiten. Hursomhelst har jag fingrat på den där i flera timmar och nu vid första försöket så det inte jättebra ut. Osäker om det är mitt fel vid försök till reparation eller om det var en del av den ursprungliga skadan men allt passar inte sådär jättebra och saker och ting har blivit skeva och jag är lite osäker på vad exakt som är fel om huruvida jag kan lösa det. Det är nämligen antagligen en massa saker jag kunde göra bättre och lite småfel här och där. Det är också, enligt mig, en väldigt irriterande sits då det inte finns några särskilt bra val. Mobilen kostade 7000. Jag har köpt en ny skärm för 500 samt verktyg för 180 sek. Att lämna in den på lagning kommer kosta runt 2000-2500 kr och att slänga en telefon som antagligen har något hyfsat lätt korrigerat (om man bara identifierar exakt vad det är som gör att skon klämmer) känns jävligt surt. Lite osäker på varför det påverkar mig så mycket men jag blir så himla deppig av att pilla med tekniksaker när det finns en chans att det aldrig mer kommer funka. Jag minns när jag höll på i timmar med min dator när skiten hade exploderat (som tur är var det bara nätaggregatet) och inte funkade vad jag än försökte eller en annan gång när datorn började stänga av sig under uppstart konstant och jag försökte fixa det. Hursomhelst, lite segt, jag får dock bara se till att vinna gött på poker igen och så hoppas på en snabb rush upp där vi vinner typ 15k snabbt, går upp till 5/10 och vinner 30k där och avslutar på 10/20 med typ 30k där på en vecka. Något som långt är ifrån omöjligt men känns sjukt osannolikt just nu när dessa turborushar kommer allt mer sällan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar