onsdag 21 september 2011

Brev....

Jag får typ konstant dessa jävla påminnelser på posten om comhem och skit trots att jag satt upp autogiro. Det är fruktansvärt irriterande även om det såklart är mitt fel. Och så lägger man påminnelsen på ett lurigt ställe och så glömmer man av och helt plötsligt ser man dessa irriterande inkassobrev. På en fattig nota på 200 kr! Sjukt irriterande. Jag antar att det inte var en bra idé att ha räkningar och sånt på ett separat bankkonto som jag först tyckte :). Men nu till saken.

Det är egentligen rätt sinnessjukt med dagens teknik att de inte kan lösa det hela bättre och alla brev, herregud vilket resursslöseri. Man kan väl ta miljövinkeln på det och säga att man tär på naturen med alla träd som man måste skövla ner men det är ju även ett rejält slöseri med resurser för företagen. Att betala någon som fysiskt delar ut ett paket när samma budskap antagligen kommer fram bättre via email där man kan synka med lite goa påminnelser etc. Jag glömmer inte av ett enda jävla mail och jag har inte gjort så på flera år. Och ja, jag förstår att datoranvändning och internet inte ligger i fatet för alla levande generationer men om man spanar in SCB så kommer ni se att det är en klar minoritet som t ex är 60+. Tar man sedan och spanar hur många som skulle uppskatta email före brev (jag fattar såklart att det är en stor mängd som är helt bekväma med brev, även yngre) så tippar det ännu mer emot email. Tänk på naturen, maila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar