tisdag 20 september 2011

Piggare och middagare!

Okej, det där var kanske inte korrekt svenska. Nu fick jag iaf powernapa lite och tog ut skiten, käkare lite tacosallad och känner mig nu avsevärt piggare. Borde verkligen boka flygresan nu men är väldigt osäker på hur jag ska göra med hemresan. Det borde verkligen vara så att en enkelbiljett är billigare (per resa) men kollade in en enkelbiljett och den går på 2000 medans fram och tillbaka den 23e december kostar 2350. Hursomhelst så ser jag dock i schemat att terminen ska sluta den 23e december vilket ju blir superknivigt om det är sant. Hög närvaro ska tydligen vara extra viktigt (det gillar jag) så det är väl kanske inte helt säkert att det är som i sverige där man kan göra lite hur man vill bara man är med på tentan och andra obligatoriska uppgifter.

Ska ringa gostudy som hjälpt mig med alla ansökningar, frågor till skolan etc om de kan kolla lite hur det funkar. Vill för övrigt rekommendera gostudy för alla. Själv tror jag att jag någonstans hade tröttnat i alla vägar om att begära mina gamla gymnasiebetyg i orginalutgåva i svenska och engelska. Ta och skicka dom på brev till spanska ambassaden, skicka dom till spanien och 1000 andra jobbigare grejer som man ibland behöver göra utomlands som inte krävs för svenska studier. Hursomhelst, asvärt och jag hade antagligen inte hört om denna skolan annars.

Sen ikväll ska jag på middag med min gamla roomie och hennes bekant. Han är också en gourmet så jag hoppas och tror att de ska laga något speciellt och det ska bli asnice iaf. Tjing!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar