onsdag 21 september 2011

Mat och starwars

Snart kommer Janie hit och det blir väl lite starwars skulle jag tro. Jag är som sagt inte så sugen på poker för stunden så blir nog inget sånt idag. På fredag dock kommer jag spela en fet turnering men jag har sålt 40% och kanske även 50% av mig själv i den så går inte all in men hoppas ändå såklart på lite flyt där. Känns som jag är värd det. Annars är jag som sagt väldigt bekväm med att i princip sluta för poker i några månader nu.

Nåväl! Jag lagade lite mat! Jag ska försöka testa lite mer grejer och bli bättre på det hade jag tänkt. Framförallt tänkte jag vara lite mer nyskapande. Det är ju väldigt lätt att typ slänga ihop basilika+vitlök+tomat+balsamvinäger+ost och skit utan att misslyckas men det blir ju semitråkigt i längden och lite kul att ta lite oväntade saker. Dagens rätt var kanske inte direkt superexperimentell direkt men vi jobbar med babysteps här, OKEJ!? Tänkte först bara göra pasta pesto och kyckling men sen tänkte jag göra någon sorts reduktionsgrej med vitlök osv men sen tänkte jag att det vore ju konstigt så jag gjorde mer eller mindre nån sorts av sås. Fräste vitlök i kycklingfond, slänge in lite olivolja och smör och drog in pesto där och slängde in lite vatten och kokade upp det där. Kycklingen drog jag på lite citron, honung och fivespice. Tycker det blev najs :D.

Imorgon ska jag nog posta lite bilder på boendet och lite sånt där. Inget fantastiskt att visa alls, särskilt inte med svenska mått men här försöker vi visa en korrekt bild av vad som händer, vare sig det är homeruns eller stora pokerförluster.

PS: Jag vet inte varför men det känns verkligen som mr pessimist kommer känna en urge att kommentera just detta inlägget :).

6 kommentarer:

  1. Visa en korrekt bild av stora pokerförluster? Ska du sluta radera inlägg som skriver ut ditt vanligaste pokernick så folk inte ska kunna köra PTR på dig alltså?

    SvaraRadera
  2. Lol. Du har fortfarande ignore på. Jag tar bort alla inlägg som påstår några av mina nicknames, oavsett om de stämmer eller inte. Ignore var det ja, tjiiing!

    SvaraRadera
  3. Dvs ingen korrekt bild av vad som händer gällande pokern.

    SvaraRadera
  4. Har ju sagt att pokern gått riktigt piss iår och att det är långtifrån värt det. Vad mer önskar du :)? Aja, skitsamma, känner att dessa diskussioner bara ger negativ energi. Hoppas det går bättre för dig iår!

    Mute = på.

    SvaraRadera
  5. Vad är då problemet med att stå för ditt nick?

    SvaraRadera
  6. Har gått ut med nick tidigare och ångrat mig rätt rejält. Skönare att vara anonym så slipper man massa tråkiga grejer. Nog om det, det finns massa som också föredrar 100% anonymitet.

    SvaraRadera