fredag 23 september 2011

HEJHEJ!!

Det var asvärt på liseberg. Kände mig som ett barn igen, borde egentligen haft ett guldpass där eller något, man vaknar ju definitivt till efter lite uppskjutet och sånt där. Man blir för övrigt mer rädd som gammal och svag. Jag har fått semi-höjdrädsla och när jag såg breaking news igår så tänkte jag på att jag ibland får kväljningar av en enstaka shot medans som liten kunde jag typ dricka häxbrygd utan problem.

Nåväl! Sen började turneringen och det började rätt skapligt. Tyckte jag spelade mycket väl och ska lägga upp video när jag spelar rätt snart. Gjorde lite semi-fancy moves som jag tyckte ofta höll hög klass, t ex 3bet/foldade jag river i ett läge som jag tyckte var rätt starkt, jag tror att jag spelar sämre och 3bet/callar i samma läge för jag inte har disciplin nog att folda en hand som jag egentligen vet är beat för att det är typ 19:1 i odds. Det spelar ju ingen roll om du får 100:1 i odds för en syn om de ALDRIG bluffar liksom.

Aja, sen förlorade jag nåt i stil med 12 av 14 händer och sista handen gick jag in som svag favorit på turn i en väldigt stor pott (blindsen var höga) med KQ vs Q9 på 8867 och han drog såklart en femma och skulle jag vunnit den skulle jag varit strax under average. Nåväl, finns inget jag ångrar med den turrne, men visst hade det varit roligare att vinna :D.

Ska ta det lugnt idag och gå fullkomligt all in imorgon. Ha det fint, hoppas man ser er då :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar