fredag 16 september 2011

Facebookuppdateringar och klagomål


Btw, fick "klagomål" att jag har konstiga statusuppdateringar på fejjan. Jag kanske fördjupar mig i det där snart men jag finner det iaf rätt märkligt hur illa folk kan ta att det voreupp för att man tar upp mer eller mindre kontroversiella ämnen eller whatever. Jag tycker jag mest skriver rätt normala grejer men visst poppar det upp nånting per månad kanske. Hursomhelst, det är ju sjukt tråkigt at bara skriva allt självklart. Ett exempel är på norgegrejen. 100% av alla statusuppdateringar i typ 3 veckor handlade om hur hemskt det var och hur synd det är om folk. Det är ju helt sjukt vad som hände, det är fruktansvärt hemskt osv men det är ju inte direkt någon nyhet. En femåring finner det självklart att det var hemskt som hände. Det är alltså helt meningslöst att skriva något sådant om det. När jag sen skriver att 6000 kineser dog i gruvexplosioner förra året och det fick 2 meningar i DN, ja, då snear folk för att jag avviker från det självklara. Och det är ju för mig rätt sinnessjukt. Hur kan någon måttligt intelligent människa tycka det är bättre med något intetsägande före något avvikande?

Sen å andra sidan så var jag nog lite mer uppsåtlig förr i tiden. Jag blir generellt inte irriterad över några typer av annorlunda åsikter men tror man att det är omöjligt att få upp någon sorts diskussion eller iaf springa en tanke någonstans så är det ju bara dumt att göra folk irriterade, även om deras reaktion egentligen bara bottnar i brist på intelligens och mognad.

Eller så har jag bara läst lite för mycket Sklansky. Han tycker det är kul att logiskt försöka lösa problem och helst med okonventionella lösningar. T ex argumenterar han sakligt om att det hade varit bäst för alla (handikappade eller ej) att låta handikappsparkeringar användas även för ej handikappade som det är i nuläget (detta förutsätter ju lite tesen att handikappsplatser är lediga större delen av tiden).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar