söndag 18 september 2011

Hej hej

Gud va hemskt. Jag är hemma 2:34!!! Festen var väl typ, inte hemskt men inte bra. Väldigt mycket sausage liksom. Var en tysk tjej som gick i min klass. Jag skrev lite om det för typ 6 månader sen, det kändes iaf som den stunden då som jag skrev om en annan gång när jag åt ute på ett café och så kom hon och en annan snubbe in och så var det världens mest socialt awkward samtal jag varit med om. Och sen så var hon på poetryslam och jag tyckte verkligen hon var intetsägande, hon pratade om skillnader mellan tyskland och sverige och för mig så är det väldigt tråkigt. Iaf så sa hon att min reaktion på tentakvällen hade gjort att hon slutat skriva på svenska. Herregud vad det gav mig skuldkänslor. Jag reagerade faktiskt inte särskilt negativt. Hon frågade mig vad jag tyckte men jag tänkte mig för och sa faktiskt inget direkt negativt. Hennes framträdande var inte ens negativt, det var bara kanske lite tråkigt.

Nåväl, jag drog in på en förklaring att jag tyckte det är så himla tråkig att poängtera det självklara och att det blir lite tråkigt tillslut och jag tror inte alls det gav den effekt jag ville.  Hon kände sig fortfarande nog väldigt dissad även om hon log om det. Sen berättade hon för mig att den snubben som jag tyckte var väldigt awkward att han var alldeles för på etc och jag sa att jag kunde säga till honom sanningen. Hon var skitfull och sa tillslut att jag skulle göra det. Jag blev lite orolig och frågade om hon var säker, det skulle definitivt ge dålig stämning. Hon sa att hon var det och jag hade ytterligare ett väldigt awkward samtal. Han skrattade väldigt mycket men han blev också rätt frustrerad. Jag förstår iaf verkligen hans situation. Jag minns iaf väldigt tydligt hur jag bjöd ut en tjej för första gången när jag gick i ettan i gymnasiet och jag kände då att jag verkligen förstörde hennes kväll. Okej, förstörde låter väl lite extremt men jag är rätt säker på att hon var rejält uttråkad. Det var då jag insåg att jag inte var tillräckligt socialt kompentent och att jag behövde bättra mig. Sen den insikten blev det iaf mycket bättre tyckte jag and whatnot men jag tänkte ändå tillbaka på denna stund när jag pratade med honom för han är nog lite i samma situation. Jag var säkert lika oskön när jag var i hans stadie och jag är antagligen fortfarande ganska oskön om man läser till facebookkommentarerna jag får ibland. Hursomhelst tror jag ändå att jag la fram det på ett sätt som kanske var semi-oklumpigt men ändå levererade ett budskap som var hyfsat tydligt.

Just det ja. Sen var hon tydligen helt sinnessjukt full (tyskan) och någon var tvungen att eskortera henne hem. Det var rätt sjukt på sätt och vis, jag tyckte det var hemskt och tragiskt och fick lite fjortisassociationer när hon ramlade osv men hon hade inte givit intryck av att dricka löjligt mycket direkt. Sen träffade jag ett gammalt ragg där. Det var lite roligt. Anyways, jag hade något mer att säga om det där. Jag bara tappar bort mig just nu. Oavsett så är jag bäst och ni är sämst. Godkväll, tjoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar