onsdag 7 september 2011

Match vs Somalia SK

Idag var det fotbollsmatch. Tydligen skulle man gå av vid "Stora björn" ochs pela på bergåsvallen (nåt sånt) och kollade på västtrafik. Det visade sig att det tog 34 minuter att åka dit. Och då snackar vi effektiv tid, att jag fick vänta 10 minuter x 2 vid hållplatser är inte medräknat. Så eftersom jag halvt glömde av tiden så kommer jag dit sådär lagom innan matchstart (haha) och vi ska tydligen möta Somalia SK som ligger precis ovanför oss i ligan. 6 poängsmatch alltså! Jag börjar på bänken, jag förvånas lite för det eftersom jag spelat på innermitten från start och jag tyckte jag spelade mycket bra senaste matchen och spelade rätt ok matchen dessförinnan men sen såg jag på mobilen att jag inte hade svarat på coachens sms som kom medans jag reparerade min telefon så det blev förståeligt. Hursomhelst blev jag inbytt på vänstermittfält. Jag spelade rätt skit ärligt talat. Sen bytte Timmy på innermitten med mig lite spontant och då började det gå mycket bättre, om än inte strålande direkt. Gjorde några bra saker men slog bort en hel del. Det är lite intressant ändå hur bra passningar kan bli dåliga passningar så fort det har regnat lite timmarna innan (det var ju regn hela dagen men det kom absolut inget under hela matchen). T ex blir det rätt klurigt med högerskruv, den spelar ju ingen roll och bollar bara sticker iväg och ibland, iaf om man är ur form så slår man en annars bra pass och sen tänker "ja just det ja, det har regnat". Nåväl. Sen börjar det bli skitirriterat. Först kommer en av deras spelare och skallar en snubbe i vårat lag som kört lite fult, sen går David iväg och säger "Helvete" när han får frisparken emot sig och går därifrån varav samma kille jagar ikapp honom och putter på honom, sen vänder han sig om och då smäller han till honom med ett strypgrepp/slag på halsen vilket självklart hade inneburit minst 3 matchers avstängning. Men domaren är vänd åt andra hållet (det var han typ hela matchen, haha) och inget hände. Matchen är fortsatt rätt hetsigt och oftast tycker jag det är kul att brusa upp lite väl inne i matchen men stämningen blev så hetsk att jag kände att man nog fick tagga till lite innan det spårade ur. Det slutade förresten 0-0 vilket är helt sinnessjukt egentligen. Varje lågnivåmatch brukar det ju vara typ 6-0, 12-0, 5-5, ja, en jäkla massa mål men 0-0 och förra matchen jag var med blev det också 0-0. Nu är jag döhungrig och ska äta. Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar