lördag 3 september 2011

Bakis and whatnot

Vaknade som sagt rätt illamående med huvudvärk etc. Gick till gamla stan för tunnelbanan gick först dit och promenade runt där. Har ju förresten varit där innan, (haha återigen bondighet) men bara gått förbi lite flyktigt och visst var det fint! Det är iofs väldigt logiskt med att trånga gränder inte är särskilt bra bl a för att brandbilar och andra fordon ska kunna åka men visst är det rejält mycket mysigare och trevligare med det.

Hursomhelst, var inte så pigg så jag smärtade mig igenom till kungliga slottet men snabbt sen till t-centralen för att hämta ut mina väskor så jag kunde få lite fräscha kläder. Insåg där att jag gått över 24h-gränsen på min box med bara en timma vilket kostade 50 kr extra, men det var det ju ändå värt även om det känns surt att betala för en tjänst som nästan borde vara gratis.

Drog sen till min kompis Dennis som jag ju var ute med dagen innan. Vi bodde tillsammans i australien och vi har besökt varandra på lite olika ställen genom åren. Dennis är väldigt speciell, intressant och excentrisk och det gillar vi oftast, och även i detta fallet. Han växlar ibland diet och liv rent allmänt och har nu lämnat vegetarianism sen sist och blivit robotnörd iom att han studera robotteknik (eller liknande) på KTH! Jäkligt intressant ämne förresten. Hursomhelst så är han iaf även väldigt snäll och fick tom bo i hans place inatt trots att han inte kan vara hemma utan hade lovat att sova hemma. Så nu är jag iaf själv här vid kth ungefär och börjar väl piggna till lite. Funderade en kortis på om jag skulle orka med en utgång ändå och tagga till för det men händer inget chockartat närmsta timman så tror jag det blir 100% en myskväll och jag tror jag ska sätta på en film nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar