tisdag 6 september 2011

Hemma, datorsetup och repeaters

Hemma! Känns skönt. Dock hade jag löjligt mycket grejer från kontoret so var helt osorterat och eftersom jag redan har haft så löjligt mycket stuff så måste man verkligen sitta och sortera och lägga allt på precis rätt ställe, det är helt enkelt för mycket för att bara trycka in i ett skåp eller nåt.

Satte iaf upp och kopplade ihop datorn. Har ett trådlöst nätverkskort i form av en usb-sticka, Dock verkar min router har aids eller nåt för får bara 2 av 5 i signalstyrka och det duger helt enkelt inte för att kunna spela på. Det suger ju rätt stenhårt ärligt talat, det gör datorn värdelös och man kan ändå inte dra en sladd genom hela lägenheten för det skulle se förjävligt ut.

Så vi får se, jag kanske väljer att grinda 2-3 bord bara på netbooken, har faktiskt funderat på att skala ner antalet bord ändå. Eller så köper jag en tillfällig repeater som förstärker signalen. Får kolla upp pris på sånt, den kommer ju bara vara aktiv i drygt två veckor innan jag flyttar! Just det ja, det är ju väldigt snart :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar