tisdag 27 september 2011

27 september



Polisen haffade felparkerare här och de drog alltså en fet skön parkering på en av de antagligen mer trafikerade gatorna på en väg som var typ 5 meter bred. Lite skön spanish kroppsspråk till vänster också btw.
Tjaba.  Läget? Jag laddade ner ett program till min mobil som ska vara någon sorts mobilsynk-grej. Den har låst sig. Jag vet inte varför. Antagligen för att min mobil är billig. Hursomhelst, tiden rann iväg idag så jag gick inte till skolan men det var mest för att jag pratade med den internationella koordinatorn eller vad man ska säga och jag ska träffa henne imorgon klockan 12. Blev visst inget studiebesök med den som pluggade termin 5, tydligen gick han någon annan "class" istället. Det hade varit väldigt mysko, det var inte direkt så att jag frågade honom om jag verkligen kunde hänga med. Han sa mest att han skulle dit och frågade om jag ville hänga med. Kanske var en retorisk fråga. Eller så blev det inställt på riktigt. Det spelar ingen roll.
Hursomhelst så frågade jag om de ville hänga med till polisen. Chansen att få tillbaka gitarren och mina böcker är väl rätt stört liten liksom men skadar aldrig att göra en anmälan eventuellt. Det har faktiskt hänt två gånger att jag blivit bestulen och känt att det var rätt osannolikt att jag fått tillbaka saker men faktiskt fått det. Ena gången var det som sagt mina magickort när jag var liten och en annan gång var i vegas när jag förlorade 17000 kr i cash. Skitsamma.
Jag tyckte grabbarna var rätt snälla som hängde med mig dit, det är ju inte direkt något superparty så jag tänkte bjurka på öl. De tog mig då till ett ställe där man kunde få montaditos och sen öl för 1€ styck. Man köpte en macka och fick lite chips till helt stört billigt och fick sen då en öl till. Billigaste mackan var för 1€  så 19 kr för en öl och en macka? Stört eller!? Just det ja. Påvägen till polisen innan så stannade några tjejer och de var tydligen några av de som skulle komma på festen för mig på torsdag. Sen gick vi till något annat ställe iaf och pratade lite. Det är både väldigt intressant men också rätt tröttsamt att försöka lära mig väldigt enkel spanska. Det blir liksom en rätt upprepande konversationsglosa om man konstant frågar "vad betyder det? Hur säger man det?" etc etc. Inte för att jag tror de känner av någon sorts irritation men iaf. Sen frågade de lite vad jag gillar att dricka och jag sa typ, öl, vin, och de frågade om jag gillade vodka/gin och jag sa väl att jag gillar det mesta utom whiskey. Jag tror jag frågade innan att de verkade dricka mycket öl medans man kanske tänker på tapas och vin. Nåväl.
Så de tog mig till ett annat ställe där vinet skulle vara bättre. Då messade tydligen de där tjejerna och vill komma förbi. En var riktigt snygg (Mariflor), en var lite för volumninös för min smak (Rosita?) och en var typ bara allmänt för solbränd och tydligen frågade Mariflor en massa om mig och sa typ att hon ville prata mer med mig men att hon var för nervös för att prata engelska. Gonzalo tvingade mig innan att spela lite gitarr så de har typ tvingat mig att spela på festen på torsdag och Mariflor ska väl kanske dansa. Eller jag vet inte om jag hängde med riktigt. Det där med grupptryck är väl intressant. Jag gillar ju inte direkt att spela gitarr framför folk och sjunga som jag har mycket sämre självförtroende över vägrar jag typ att göra framför folk. Men de hetsar som fan oavsett och finns väl en stor chans att jag gör det ändå. Men notera att det inte direkt är något negativt som händer för att grupptrycket tvingar en att göra något man inte vill. Det enda man eventuellt förlorar är lite värdighet. Det är inte direkt så att man gör något fel.

Åhh förresten. Nu hittar jag itne heller mina glasögon. Har letat omkring som en dåre nu och är 99% säker på att jag tog av dom i gonzales rum, fan va irriterad jag blir om krossas. Jag knackade nämligen på men han låg och sov typ så kände mig lite hemsk att väcka honom. Vi spelade nämligen lite buena vista socialclub, han spelar nämligen nån typ av mandolin-aktiggrej som jag tror heter bandolin? Eller nää?
Aja, hoppas hoppas, annars behövde jag väl ändå byta ut glaset på de där glasen. Hursomhelst, jag älskar verkligen livstilen här, idag var veckans segaste dag och ändå kända man sig inte HELT ensam när man var ute och chillade med lite drinks. Imorgon ska jag träffa studievägledaren eller dylikt vid 12, ska bli trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar