onsdag 7 december 2011

Två dagar i madrid

Kenny Powers i eastbound and down är fantastisk

Blev en liten utgång igår, om än rätt sent. Drog till superstudio som är lite av en guiri-bar, var en väldigt snygg tjej som började dansa med mig och sen så fort vi började prata så insåg hon snabbt att min spanska var piss och gick iväg, haha, superfail. På det stället verkar det alltid komma en snubbe med en bongo-trumma och så ställer han sig på en piedestal-grej och kör och folk verkar tycka det är fantastiskt. Sen pratade vi med några sköna spanjorer utanför en stund och de hade en gitarr och verkade ovanligt imponerade över mitt spelande (detta var ingen humble brag btw :D) som inte var särskilt svår, verkar som de flesta som spelar gitarr suger här. Eller så är standarden rätt hög i sverige. Jag vet inte.

Sen iaf skulle vi dra vidare nånstans men vi visste inte var (klockan var väl typ 3-4 på en måndag liksom) så vi pratade med två tjejer från kanarieöarna som bjöd oss till en fest imorgon och sen gick vi hem (eller till Ernst) och jag såg lite eastbound and down innan jag somnade. Den serien är ju helt fantastisk, hatar ju egentligen att repetera saker men denna funkade mycket bra. Ska bli kul sen när nya säsongen börjar (tror det är i januari).

Dagen efter käkade vi lite pasta, gick på stan och sedan letaade vi runt en stund efter wok to go och när jag nästan hade givit upp fann vi äntligen stället. Jag börjar bli mer och mer positiv till jordnötter i mat. Var lite anti innan men det är rätt gött om man kan få till den där nötiga konsistensen i en satay eller bara ge lite extra crunch i det hela. Gött gött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar