lördag 31 december 2011

Dagens ilandsproblem: Tekniken failar

Helt overkligt fail. Ska ju till borås tidigt idag för lite spa, matlagning och lite supertrevligt men det innebar att jag fick stressa lite för att hinna med ett tåg till borås, det tar ju över timman att resa dit. Så först och främst så väljer min telefon att ställa om sig till klockan 03:25 den 14e oktober så mitt alarm går inte upp. Det är skitsamma egentligen, jag kom liksom upp ändå. Däremot hittade jag inte min ebokläsare som jag gärna hade tagit med mig på tåget. Jag beställde specifikt ett tåg så jag kunde ta med mig datorn och ladda min dator btw. Hursomhelst så letade jag som en grek efter min ebokläsare men tänkte att jag hade datorn så hann inte. Visste inte riktigt vad tiden var heller så jag sprang nedför kungsgatan efter att jag såg den stora klockan vid kaserntorget visa 14:15 (tåget går 14:22) och jag springer och springer och inser att jag ju bara har ett ombyte med mig, rätt frustrerande. Det är nu som telefonmisären börjar, den visar ju inte korrekt tid så jag får helt enkelt lita på den där och vara superstressad. Då ser jag en ny klocka på brunnsparken och den är 14:10 när jag är framme där. Har man fan en 4 kvm stor klocka på ett torn ska den fan gå korrekt!!!!

Då kommer jag iaf fram i god tid till tåget, tåget som jag specifikt valde för komforten. Jag kommer in och det är inte ett enda jäkla bord och jag frågar konduktören om det finns några på hela tåget, nää, det var ett inhyrt pendeltåg. Detta innebär också att det inte finns några nedfällbara grejer och det innebär också att det inte finns några eluttag. Det är nu som kollektivtrafik blir smärtsamt. Nästan olidligt. Och jag inser i takt med att jag öppnar den där att jag är lite löjlig. Samtidigt så är jag det inte. Vi bor inte i Afrika och missnöje är väldigt relativt. Jag gläds också för er som har internet när jag skriver detta, spana in mitt arga out-of-the-shower-face. Ingen idé att fixa sig innan man ska på spa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar