lördag 17 december 2011

Tecken på prylhybris

Satte mig idag och läste IDGs nyhetsbrev där de recenserade två externa hårddiskar. Läste recensionen och tänkte sen att 1600 sek var rätt dyrt för en extern hårddisk och tänkte att jag skulle eventuellt köpa en tredje extern hårddisk eftersom de två andra jag har behöver strömsladd och därmed är rätt bökiga.

Sen började jag tänka över när jag behöver detta och det går inte riktigt att komma på en enda gång senaste året som jag har behövt en extern hårddisk. Aldrig. Det var då jag insåg att jag nog har lite prylhybris just nu :).

PS: Dessutom så verkar thunderbolt-teknologin som ett självklart steg som precis nu börjar implementeras och det finns ju redan externa hårddiskar med denna överföringsteknologi. Thunderbolt är alltså ett system såsom HDMI/USB fast där allt är snabbare och bättre vad jag förstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar