onsdag 14 december 2011

En genial idé!!!


Har äntligen kommit på en genial idé som jag kanske kan starta upp någonting med. Problemet är bara att det blir nog stört svårt att försöka patentskydda användet av en enkel teknik men jag kanske har en idé som kanske skulle funka. Ska fundera lite över ytterligare användningsområden som kan vara intressant men tänkte börja experimentera lite när jag kommer hem till Sverige över jul. Kanske kan det bli något tufft.

Den potentiella marknaden är nämligen alldeles enorm. På tal om det, jag kom också på en investering jag måste göra. Tänkte leta upp om man kunde köpa aktier i något företag som gör 3d-printers. Just detta är helt garanterat att komma i var mans hem i framtiden och redan nu finns det alternativ som är ekonomiskt försvart för väldigt många. Eller aahh, om du vill göra saker i plast dvs :D:D. I barcelona btw berättade de om någon arkitekt som hade jobbar med programmerare som hade gjort en 3dprinter som kunde skära i sten på en rätt stor yta (tror det var 25 kubikmeter). De pratar om att t ex kunna "skriva ut" byggnader med en gigantisk skrivare som har tillgång till massa material och det enda som behövs är ritningen.

Nåväl, nu måste jag sova men kul ändå att jag fått lite inspiration även om det är långt ifrån säkert att jag gör något och det är ännu längre ifrån säkert att det blir någon framgång. Det visar sig ju gång på gång att jag inte delar värderingar med många andra människor plus att folk inte är lika sugna på att göra små förbättringar av saker som jag är. Tjing på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar