torsdag 22 december 2011

Boomerang addon

För alla som använder gmail så MÅSTE ni skaffa denna addon till antingen chrome eller firefox, det är så jäkla värt. Det finns lite olika funktioner som väl är olika användbara beroende på vad man brukar göra men vissa är bra för alla. Detta är de jag använder mest.

**Be boomerang poppa upp skickade meddelanden om jag inte får svar inom x dagar/timmar/månader. Sjukt nice när du mailar någon om något som inte är superviktigt och du antar att det finns en chans att du inte får svar. Skrev t ex nu till en sida som erbjuder mattevideos för matte d-e och får jag inte ett svar inom 7 dagar så kommer det tillbaka till min inbox.

*Ta vissa email och be dom komma tillbaka till inboxen om x dagar/timmar.
Sjukt värt då jag har massa email i inboxen som jag borde ta tag i men som inte är brådskande. Gött att ha en renare inbox och kanske få upp mer brådskande saker i listan utan att behöva deleta.

*Skicka mailet en mer acceptabel tid
Rätt ofta gör jag klart saker på natten och det skickar nog inte så bra intryck till läraren om man gör klart ett project kl 4 på morgonen när lektionen börjar kl 10. Detsamma gäller eventuella frågor man har. På boomerang kan du välja att skicka mailet när du vill.


Här har ni länk och det är gratis om man inte är pro, lite osäker på vad för extra man får då men gratisversionen är iaf mycket värd; http://www.boomeranggmail.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar