fredag 9 december 2011

Clearly, rätt gött


Evernote har jag skrivit om innan som är helt fantastiskt för att spara anteckningar och även för att organisera alla dina dokument och skit. Jag tar t ex länkar till google docs och gör ibland samlingsdokument på evernote och så kan man göra en sjysst liten länksamling som blir mycket snyggare och bättre än på google docs. Hursomhelst går det att kombinera.

Nåväl. De som har gjort evernote har gjort en annan grej nu, kanske inte fullt lika användbar osv men ändå rätt behaglig app som jag tror jag kommer använda rätt ofta när jag surfar. Den heter clearly och finns som tillägg för chrome. Den läser av en text, klipper bort massa annonser och skit och gör det till ett behagligt läsformat utan massa länkar och skit. Den ovan är t ex en artikel från aftonbladet som man "renar" med ett klick. Också gött är att du kan synka det med evernote. Installera och testa vetja.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar