måndag 19 december 2011

Autocad börjar sitta

Medveten om att trappan borde ökas då sista steget blir skumt...
Jobbar en del i autocad nu för att göra ritningar och sektioner. Bör kunna hitta ungefär samma saker på internet men gött att göra lite faktiskt korrekta ritningar osv. Hursomhelst, i början tyckte jag programmet var overkligt ointuitivt och fann mig själv rätt irriterad men nu börjar det allt sitta! Ska kolla lite guider hur man jobbar mer och bättre i 3d men allt går iaf mycket snabbare nu. Fick göra om en sektion i ett hus vi skulle designa för man var tvungen att ha med en trappa vilket jag missade förra gången (det var när jag var sjuk).

Det tråkiga med autocad är ju att oavsett hur intressant projekt man kan tänkas ha så ser ju allt supertrist ut. Samtidigt är ritningar kanske inte det roligast alltid, eller iaf inte det mest grafiskt attraktiva. Ska bli kul sen när man lär sig 3dmax, rhinocerus och lite andra såna program.

Samtidigt är det ju iofs rätt bra att få rätt dimensioner osv på allting. I mina sketcher t ex så ritade jag lite skit och sen insåg jag att huset skulle bli gigantiskt så insåg jag att t ex trappan ju bara skulle behöva si och så mycket space och att frontingången ju blev mycket större osv osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar