tisdag 13 december 2011

Färdig och grejer

Tjena folket! Skrev klart mitt arbete idag, 9 sidor fick det bli. Handlar om att analysera konst osv, lite osäker på om jag gjorde allt rätt tillslut då jag tycker det var lite semiklurigt att skilja på vissa grejer i analys-delen samt interpretation-delen så möjligt att hon klagar på det och menar att jag borde hålla vissa grejer separat. Aja, det är ett senare problem. Hursomhelst var det en av de mer tidskrävande grejerna vi har gjort men dock ändå rätt kul.

Har strukturerat om ytterligare lite i mitt liv nu, har som sagt varit sjuk ineffektiv med min tid och trots att jag tror de andra festar på veckodagar och klarar allt i tid osv finner jag mig själv seg, trött och att jag inte får något gjort.

Skriver nog om mina förändringar av rutiner och dylikt lite mer senare men idag installerade jag iaf leechblock och chrome nanny som gör att jag bara kan surfa 15 minuter facebook + engadget per dag. Verkar funka rätt bra även om det är lite semiproblematisk att jag använder  firefox + chrome exakt lika mycket. För mig fungerar de nämligen så olika då chrome är mycket stabilare och upplevs snabbare medans jag älskar sökboxen där man kan välja wikisök (och vilket språk), piratebay, google, imdb med ett snabbt klick och lite sådär. Nåväl, bra hemsida ändå för jag tror många slösurfar väldigt ineffektivt och det är nog vad jag lagt mest onödig tid på denna månaden.

Kom precis från gymmet och gjorde en grym wok på lite ingredientser och ramen jag köpte från asiatiska affären och tänkte dra lite skön dexter på projektorn efter duschen. Gött ska det bli :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar