fredag 2 december 2011

Portugal + en comic

En comic-grej baserat på en text om massproducerad kultur.

Tja. Inatt var jag uppe sent och gjorde massa grejer till dagens föreläsningar. Verkar som de flesta har tänkt ta ledigt hela nästan vecka med de två helgdagarna på tis och torsdag och först tänkte jag att det var ju tre dagar kvar men måndagen har vi bara en kort lektion, på onsdagen är vår lärare borta och på fredagens lektion kommer vi bara var 3 pers eftersom resten av övriga klassen kommer var borta. Därmed tänkte jag att det kunde vara ett perfekt tillfälle att resa bort en vecka! Kanske.

När jag var yngre dock hade jag inga problem att resa själv men får nog pitcha idéen till några andra först. Btw så här är en comic-grej jag gjorde lite hastigt som en del av en liten uppgift vi hade till konstklassen. Konst är fruktansvärt irriterande men den klassen börjar bli mer och mer intressant ändå. Vi skulle iaf göra en kort cartoon baserat på en text vi hade läst av Theodor Adorno som pratar om att det blir mer och mer kapitalistiskt producerad massproducerad kultur istället för kultur för olika nischer skapad av olika människor.

Som ni ser är inte mina drawingskills sådär superbra, det är väl lite ett handikapp jag har  men jag vill ändå tro att jag tänker lite mer djupgående och konceptuellt än folk som är duktigare på att rita. Eller jag vet inte, jag vill bara säga att jag är fullt medveten om att jag inte är Picasso :). Ha det gött, haj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar