torsdag 8 december 2011

Tummen ur röven, iaf delvis

Detta är mitt andra konstverk som jag skriver om (av totalt fyra). Det känns skönt att jag fått lite tummen ur, det verkar som jag kommer skriva rätt långt ändå, har bara hamnat 1/3 av en liten semi-checklista vi fick och jag har redan skrivit 1,5 sida på varje och är inte ens färdig. Det är ju helt klart ett skönt problem, oftast i arbeten känner jag att jag inte har tillräckligt med vettigt att säga och tvingar mig själv att ordbajsa ut. Nu är det ju såklart mycket lättare om man har lite mer flummiga ämnen, haha.

Oavsett så är det ändå lite kul att läsa om lite olika tankar och konstformer. T ex finner jag "suprematismen" asful och irriterande (det mest kända exemplet är en snubbe som målade en helsvart cirkel på en helvit bakgrund) men när man läser lite mer till vad de refererar till så blir det mindre flummigt och mer konkret. Med det sagt så är det ju delvis ändå som horoskop på sätt och vis, bara för att det följer någon sorts logik så är det fortfarande rätt mycket av ett påhitt :). Eller religion. Nää men lite mer förståelse har jag nu för den filosofiska delen. Nåväl, ska återgå, hoppas att jag ska skriva klart en del nu så jag kan gå ut ikväll på en fest som verkar kul :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar