fredag 9 december 2011

Ny telefon?

Är otroligt nöjd med min nya mobil om man tänker på priset. Dock när jag såg Lilo's iphone 4s-bilder så kände jag ett sånt stort jävla sug att ha en bra kamera som tar skarpa bilder, inte minns för att kunna blogga ordentligt! Det är egentligen det enda som jag saknar. Eller ja, det är det enda jag saknar. Dock är bilderna helt klart användbara men det måste ju vara dagsljus osv osv osv.

Sen kom jag på att jag ju faktiskt har lite pengar att använda :). Har ju vunnit studentmycket på poker sen jag kom hit + lite andra shit + att jag inte gjort av med så mycket så jag skulle egentligen kunna unna mig lite. Hmm, ska jag slå till med något? Nää, jag tror jag väntar tills iphone 5 släpps i sommar och sen utvärderar då. Android 4.0 har ju precis kommit och flagskeppsmodellen med detta operativsystem har ju en duglig men inte superb kamera och det vore latjo med en android 4.0a med bra kamera, gärna runt 4.0-4.3" då 4.7" osv för galaxy nexus känns lite overkill och ogött. Iofs, jag kanske behöver spara lite om jag tänkte resa runt lite på sommarlovet, vi får se hur allt  utvecklar sig så länge.

Nu ska jag slutföra mitt arbete, hoppas jag inte har räknat fel och inte hinner i tid. 23:55 är deadline!

PS: Just det, 4G-stöd börjar ju komma nu och det vore nice som fan. Så kraven/önskemål är

  • Gärna Android 4.0
  • Bra kamera, även i mörker
  • 4G
  • Mellan 4.0-4.3". Om iphone 5 verkar fantastiskt så KANSKE det funkar med mindre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar