lördag 6 augusti 2011

VG-tenta osv

Sitter här och pluggar och läser lite VG-svar på tentan jag ska göra på måndag och inser att jag kanske borde ta lite längre tid på dessa tentor än vad jag normalt sett gör. Jag är ju väldigt medveten om svaren när jag läser men jag stannar upp vid frågan och tänker på vad jag ska ta upp och känns varje gång som jag glömmer saker. Jag tror jag ska börja göra såhär, skriva nyckelord på kladdpappret innan jag börjar formulera texten med nån sorts mindmap och lägga till allt som annars känns rätt självklart.

Eller så får jag bara nån sorts mindfreeze. T ex denna frågan
14. Vi brukar säga att Sverige har låg grad av konstitutionalism, vad menar vi med det och vad är för- och nackdelar med låg grad av konstitutionalism?
Jätteenkelt! Men min första tanke var "åhh nej". Sen så läser jag första meningen på svaret "Sverige har inte så mycket reglerat i grundlagen i fasta ordalag" och sen vet jag resten och kan utveckla därifrån. Det irriterar mig att jag vet saker som jag inte skriver. Skärpning!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar