fredag 19 augusti 2011

Pengar och laptops och funderingar om detta!

Wazaa! Spelade en del poker idag och fixade lite bankkonto-skit. Kan ta ut en del cash nu (fått pengar till rätt pokersidor) men funderar lite på hur mycket jag behöver. Min pokerbankrulle har ju nämligen ökat en del med lite vinst och en massa rakebackbetalningar men den är fortfarande inte direkt redo för typ $10/20 eller whatnot. Samtidigt vet jag inte riktigt vad jag behöver pengar till förutom för att köpa kläder. Har nog bestämt mig för att vänta kanske ett år eller så innan jag köper en ny laptop. Min lilla pluttis funkar till skolarbete och sånt där och egentligen vill jag ha en laptop som funkar bra i liksom 5-6 år (min dell har funkat så länge t ex) och det går inte riktigt få exakt som jag vill just nu när det gäller prestanda, skärmstorlek och vikt. 13,3" macbook air är t ex jävligt nice men alldeles för liten skärm. Som sagt, 15-16" med vikt på 1.5 kg och helst med nån typ av icore3, 5 eller 7. Det skulle vara awesomeness.

Förresten är det säkert fortsatt dumt att köpa en dator innan jag åker. Om jag nu trivs bra i Madrid (som jag hoppas) kommer jag ju antagligen ändå ha fixat någon typ av permanent boende (lär ju hyra semidyrt av skolan i början) och om ett år kommer jag ju ha flyttat ner mina grejer och då kan jag ju bara använda min vanliga kontorsdator ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar