tisdag 23 augusti 2011

Fortsatt bostadssökande!

Var en jäkla massa bostäder att gå igenom igår. Hittade sen hur man hittade vad gatan hette och sökte sen runt på google maps så man är hyfsat nära. Funderade sen på hur långt avstånd man ska kunna tänka sig ifrån universitetet. Jag mätte att det var typ 1.6 km från bollebygdsskolan till hem vilket tar typ 9 minuter med snabb cykel och det är nog rätt lagom.

Hursomhelst så skickade jag mail och grejer till 4-5 lägenheter men med tanke på vilka problem de hade med översättningar och engelska så fick jag tipset att ringa så det får jag göra nu.

Verkar iaf som man kan få det ganska gött ändå. Villaviciosa de odón heter "förorten" och det verkar ganska fint ändå och flera av lägenheterna verkar ha sjyssta grejer, typ pool!

Funderar dock på vad som är mest optimalt. Ska man ha ett hus med studenter eller är det mer värt med 1-2 rum med hyresvärd på över/undervåningen. Jag vet faktiskt inte. Ähh, jag tar bara det som verkar bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar