måndag 22 augusti 2011

Acceptans av ren inkomst

Allt är gött här. Hade bestämt en lunch med min favorit-färoian och blev en liten kaffe på det med på da matteo. Måste väl erkänna att det är en viss skillnad på latten där och den jag gör hemma :D. Hon var iaf på besök igen innan hon ska börja plugga i liverpool. Mycket trevligt!

Sen jobbade jag en timma typ, gick ifrån +3000 till typ back 2000 och ska nog tillbaka snart och göra den vändning jag gjorde igår. Det ska verkligen bli skönt att börja plugga. Att fokusera på att bli riktigt bra på något igen. Först var det fotboll, sen var det poker. Sen blev det ingenting. Och nu blir det arkitektur. Känns också gött att jag accepterat studielånet+bidrag som det som ska försörja mig och all sidoinkomst är bara en extra bonus, som helst ska spenderas! Detta innebär rent praktiskt att jag kommer sluta hålla igen typ som jag gör lite nu. Typ så har jag vunnit typ bara 4000 denna månad. Det gör att jag känner att jag inte tjänat mer än vad jag gör av med så nu har jag skjutit på att göra den supershoppingrunda som jag egentligen tänkt göra, trots att jag lätt har pengar på kontot. Jag har alltid måste tjänat i samma utsträckning av vad jag gör av med.

Detta har oftast inte varit sådär superjobbigt iom att pokern gått bra i 4,5 år av 6 men senaste åren har det varit segt. Nåväl, nog om det!

Sen kom en annan favorit på besök och blev lite true blood och lite vin! Och nu är klockan 23:28 vilket innebär att jag har 2 timmars go poker framför mig och 1 timmas spanskaplugg. Allt känns fan grymt ärligt talat :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar