torsdag 13 oktober 2011

Skolarbete och stuff

Inser att jag måste bli ännu mer organiserad. Jag tror jag ska köra alla skolarbeten in i remember the milk så jag vet vad jag har allt. Har lite stuff jag ska göra till imorgon. Dock blev jag så fruktansvärt sugen på mat så jag googlade bästa restaurangerna i Madrid och herregud, jag älskar mat. Jag sitter här och smådör. Jag mest sitter och tänker på hur gott det kommer vara när jag väl går dit. Och sen funderar jag på om jag gillar foie gras. Jag vet inte om jag nånsin ätit det. Det är ju fruktansvärt inne iaf. Hursomhelst, denna menyn tänkte jag ta, inte så löjligt dyrt heller förresten.

Aperitif of "Tio Pepe" Sherry with selection of Iberian cured hams
***
Mediterranean Salad with Fresh Cheese and King Prawn Mousse
or
Cream of Mushroom with Foie-Gras Ravioli and Iberian Cured Ham (according to the season)
or
Andalucian Gazpacho flavoured with Langostines, Basil & Vieira shellfish
***
Hake fillet with Prawn and Pedro Ximenez sherry sauce
or
Lamb Shoulder Traditionally Braised with Thyme & Potatoes
***
Chocolate Coulant and Tahiti Vanilla Ice Cream with a glass of Pedro Ximenez
or
Selection of Spanish Desserts with a glass of Pedro Ximenez
***
Rioja Faustino V Reserva Red Wine
Mineral Water

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar