onsdag 5 oktober 2011

Madrid eller!?

Några i skolan bor i madrid. Eller det är det flera som gör. Själv funderar jag på om det är värt. Det tar som sagt 30-40 minuter till skolan vart man nu bor då vilket är rätt äckligt men samtidigt är det nog rätt gött att bo i stan också. Framförallt så känns det mer värt att kanske bo i madrid så fort som möjligt då det är helt otänkbart att leva i villaviciosa efter utbildningen. Tiden efter utbildningen är såklart men om man nu ska bygga upp ett nytt liv någonstans är det ju kanske likabra att börja på rätt plats. Eller nåt. Inte för att jag har bestämt mig att bo här efter utbildningen, jag vet inte, det där ligger ju för övrigt alldeles för långt fram för att ens vara värt att tänka på :). När det gäller roommates dock så är det superbra, det är ju helt klart pluspoäng.

Hursomhelst så ska vi dit imorgon och göra lite klassgrejer (jättekul för övrigt med utflykter som också verkar vara ett permanent inslag i undervisningen) men en snubbe i klassen ringde precis och det var något party i stan nu och undrade om jag vill hänga med. Ruben heter han för övrigt och är från Santo domingo i dominikanska republiken, verkar som den mest skärpta snubben i klassen även om denna observation kanske bara har att göra med att han pratar i särklass bäst engelska förutom en tjej då vars föräldrar är eu-kommissionärer och flyttar runt vart fjärde år. För övrigt så är ju en eu-kommissionär väldigt högt uppsatt, undra om det verkligen är det eller om de sa fel. Det kan ju vara rätt förvirrande för folk med typ eu-kommissionen (en person ifrån varje land) , ministerrådet (statsministern) och europaparlamentet (massa folk, 736 för att vara exakt) antar jag.

Funderar på om jag ska hänga med eller inte. Kan tänka mig att risken att det är rätt lame är påtaglig (trevlig kille men att gå ut och "festa" med en kille som nog är lite mer introvert än jag själv (just detta sa förr i tiden mer än vad det gör nu även om jag självklart inte är överdrivet extrovert) brukar inte vara ett framgångsrecept. Förresten gillar jag att använda paranteser väldigt mycket men funderar på om det bara känns logiskt i mitt huvud? Typ som när man tidigare skrev ett arbete och allt var glasklart i ens huvud och man TRODDE man skrev ner allt i huvudet på papper men sen vid rättning så visade det sig att saker man själv kände att man inte behövde förklara saknades vilket antagligen gjorde det hela oläsligt/oförståeligt för läsaren.

Just det ja, nu är jag ju faktiskt hyfsat pigg så nu blir det blir från söndagen, lite lagom sent :D. Hursomhelst är livet gött här, har väl varit borta i lite över en vecka nu. Ojoj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar