fredag 21 oktober 2011

Fredag and stuff

Dundrade en powernap efter veckans sista pluggpass. Jävligt långa dagar alltså, känner att min ursprungliga energi som gjorde att jag ändå kunde fokusera 8:30-13:30 utan paus längre än 5 min börjar sina och det börjar bli lite jobbigare. Har väl skrivit det innan men jag hatar som sagt frukost och brukar schemalägga alla mina aktiviteter efter lunch för det tar en stund innan jag vaknar till. Hursomhelst, jag kanske vänjer mig snart och får väl börja ta med mig lite snacks och skit.

På tal o det. Är lite osäker på hur det uppfattas att äta på föreläsningar här. Det är mycket mer interaktivt osv här och friare attityd i allmänhet men jag antar att de också är lite mer gammaldags i skolsystemet kanske och det inte är OK att äta medans man lyssnar. Idag t ex beställde jag lite tomat+serrano-mackor och var lite osäker på om jag kunde slutföra dom i klassrummet eller inte. Slutade med att jag åt dom precis utanför och drog några minuter sen eller så.

Vaknade rätt nyligen och drog en lång skype med farsan. Bad honom skicka lite kläder osv för ett tag sen och var lite orolig på att han skulle skicka fel grejer. Därför skrev jag tydligt att han skulle bara skicka lite kläder från flyttkartongen märkt 30KM för där fanns bara bra kläder men i vanlig pappa-stil så skickade han några andra kläder och på hans beskrivning lät det som det var skitkläder. Dock borde jag ändå köpa nytt och gjorde ju också så i söndags så känner att det är rätt lugnt på den fronten. Nu äta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar