måndag 3 oktober 2011

Matte, communicationskills och sånt skit

Fick sova lite mer än i torsdags och vaknade rätt pigg ärligt talat. Gick till skolan och idag var det matte och communicationskills-grej och den dagen vi slutar som tidigast, halv ett ungefär. Hursomhelst så var det mest elementär introduktion till matte och algebra. Saker jag redan gjort men kan väl vara värt att göra en repetition och sen blir det ju en massa nytt.

Sen skulle vi ha ett ämne som jag inte visste vad det var (för alla ämnen på schemat är på spanska) men det var tydligen kommunikation etc. Såg att läraren såg utländsk ut vilket var positivt men hon visade sig sedan verka sjukt dryg och irriterande (och amerikan). Jag fick en väldigt positiv bild av amerikaner i somras när jag var där men har hört andra säga att amerikaner ofta verkar väldigt trevliga först men sen slutar dom lyssna. EXAKT så kändes det med henne. Hon frågade oss lite om vilka vi var och varför vi ville bli arkitekter osv men det verkade verkligen som hon checkade av en lista för kan sätta mitt liv på att hon inte lyssnade för fem öre. Hursomhelst så studerade jag business communication i sydney i två-tre månader och sen tog vi upp en del av att framföra budskap, kroppspråk etc etc i retoriken så det var väldigt väldigt smärtsamt och tråkigt. Usch, det där kommer bli smärtsamt, kanske jag mailar någon koordinator för att se om man kan göra något åt det där. En annan lärare sa nämligen att de gärna ville veta om man läst något tidigare för då kan man få göra andra uppgifter etc etc och det känns som att detta är ett tydligt fall där repetition etc är löjligt överflödig. Vi får se.

Tänkte kolla klart dexter nu, sen powernappa, sen äta, sen lite spanska och sen ut och springa och göra lite kroppsliga övningar. Någonstans däremellan tänkte jag ladda upp alla bilder ifrån igår och göra en tripreport :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar