söndag 2 oktober 2011

Madrid söndag


Här har ni ett bildspel som jag tyckte var fint på 2:50 minuter på ca 40 bilder. Klicka på det så ser ni att det är lite coola effekter, inte bara byta bild var femte sekund :). Hursomhelst, jag tror dom är kronologiska medans de andra nog är lite mer random. Vi får se!!


Puerta del sol. Lite osäker på vad det innebär, hade ju varit lite mer intressant kanske om man visste nåt om det. Byggnaden är ju inte så speciell nödvändigtvis.


Frågade om de visste vem den här var men tydligen inte :D. Den fanns där iaf :D

Tydligen mätte dom från detta center allting tidigare. Eller jag vet egetnligen inte vad exakt de mätte, men massa pers tog bilder där och här är nollpunkten.
Sen gick vi till plaza major där alla fönster var inglasade och det var helt enkelt ett stort torg (Plaza major, lol). Hursomhelst fanns det awesome-o dräkter där som vi var tvungna att posea i. Jag diggar min inlevelse!

Ursäkta att det kanske är lite upprepningar av bilder, jag orkade inte göra något sorts urval.

Först gick vi till något ställe som var känt för deras fiskkrokett-tapasgrejer. Tom jag kunde faktiskt äta det. Typ såhär ser det förresten ut i madrid. Myspyx.

Plaza major.



Här är tydligen spaniens eller madrids tecken. En bjöööörn! Och ett träd.

Sen gick vi till ett ställe som tydligen kallades serranoskink-muséet (fast på spanska givetvis(. Det var helt stört mycket serrano där som ni kanske ser. Gud va jag älskar serrano. Det var iaf helt löjligt billigt där, eller så är det bara helt löjligt dyrt i sverige. Man fick iaf en öl för typ 1,5e och sen fick man en stor fet serranomacka för 1€ och massa chorizo också. Fortfarande överraskad över hur de kan gå plus även om det var helt packat.
















Sen gick vi till La latinas som var helt smockat på en söndag. Så jäkla trevligt och nice.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar