onsdag 8 september 2010

Tid = pengar

Känt mig lite löjlig när jag legat minus för året efter ett tag men nu när det går bra igen så börjar jag tänka lite på att vara effektiv. Höll på i 45 minuter med att måla väggen och tejpa lister igår och sen kanske 45 minuter idag och den där mikrolitväven jag la på slukar så otroligt mycket att man måste ta otroligt mycket mer färg. Måste antagligen lägga 3 ordentliga lager färg och det lär väl ta typ 8-9 timmar kanske och gör hellre annat så ska försöka hitta någon att göra det åt mig.

Tanken på det kom när jag gick till Clas Ohlson och kollade på klockan när jag gick (18:12) och kollade på klockan när jag var hemma (18:47) och insåg att jag inte har lust att lägga 35 minuter av min dag att gå och handla en jävla roller för 49 kr. Så om någon känner någon som vill tjäna extra så säg till, kanske kontaktar en målarfirma imorgon annars eller så kanske jag ändrar mig.

Nu ska jag spela fotboll och är redan sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar