torsdag 2 september 2010

2 anställningsintervjuer

En kul sak förresten är att jag i mitt liv har sökt 2 jobb och ska på 2 anställningsintervjuer idag. Självklart bara som lite extraknäck eftersom jag inte direkt kan tänka mig att jobba på heltid just nu, särskilt inte eftersom pokern går bra. Dock hade det varit kul att jobba några timmar i veckan och det ena jobbet lät jätteroligt och det andra jobbet såg jag mest av en slump när jag åt lunch på Aldardo igår (italiensk pasta- och delikatessbutik) och såg att de behövde lite extrahjälp så lämnade mitt namn och nummer och pratade över telefon med chefen idag och ska komma förbi vid halv fem. En rolig sak med Aldardo är att jag ärligt talat har tänkt under en bra tid att det är den enda jobbet i hela Göteborg som jag skulle kunna tänka mig att göra 100% för skojs skull. Kanske blir verklighet, vem vet.


Dock kan det ju bli lite problematiskt med mitt CV osv. Har ingen resturangvana, ingen butiksvanaheller . Lite random strökurser som enda dokumenterade tillvaran senaste 4-5 åren och kan tänka mig att det kanske inte passar alla i smaken. Räknar inte med något direkt men tycker det hade varit väldigt kul! Det andra jobbet minns jag inte riktigt vad det var ärligt talat och går upp lite tidigare så jag kan läsa på innan den intervjun som börjar kl 10.

3 kommentarer:

  1. "passar alla i smaken". Fick Jamal flytta in ändå? Är det han som bloggar åt dig numera ;)

    SvaraRadera
  2. Se hur pigg du är när du satt upp väggar i typ 6 timmar, druckit massa bärs och sådär. Är rätt nöjd ändå med inlägget med tanke på förutsättningarna. Är typ likvärdigt trött just nu och ska ta en grymt skön powernap.

    SvaraRadera
  3. Det fattas ett "en" mellan massa och bärs för att det ska vara korrekt. Sen borde meningen efter ha denna ordföljd: "Är ändå rätt nöjd med inlägget med tanke på förutsättningarna" för att det ska bli en bättre rytm i meningen och därigenom bli mer njutbart att läsa för de två läsarna.

    SvaraRadera