onsdag 1 september 2010

Apples event ikväll

Steve Jobs ska hålla något livesänt event ikväll kl 19 för världen och ska presentera något nytt för fruktföretaget Apple. Som trogen PC-användare så är jag lite anti-apple och deras användares så kallade applesyndrom (vägrar inse hur många begränsningar som finns med dess produkter och bara ser fördelarna och kastar sig över allt märkt Apple) men de börjar göra rätt bra skit även om det är extremt oprisvärt generellt. Använder du t ex datorer så mycket som jag gör kanske det är OK att lägga några tusenlappar extra eftersom om man slår ut det över arbetstimmar så kanske skillnaden bara blir 50 öre/timma. Är iaf sjukt sugen på en iMac och en macbook-dator men väntar tills apple släpper en bättre variant av macbook air, vikten av en ny laptop är i centrum eftersom den jag har duger rätt hyfsat på allt utom just detta.

Vi får se vad det blir, antagligen har de tagit fram touchskärm på ipod nanon då lite bilder verkar ha läckts som antyder detta men kanske blir nåt annat kul. Känns som min ipod nano av fjärde generationen duger alldeles utmärkt och touch skiter jag i och en mindre storlek är skitsamma eftersom den redan är väldigt slim och liten.

PS: Det är lite coolt hur IT-företag faktiskt använder en viss symbolik etc när de presenterar kommande grejer. Jag såg en analys av en 30 sekunder lång reklam/trailer-grej av Assassins creed 2 och en vanlig människa (jag) såg lite typ pergament och typ "Assassins creed 2, coming out next year" medans en sajt frös varje bild och läste av bakgrunden och listade på så vis ut kommande förändringar, delar av storyn, länder inblandade osv på ett rätt coolt sätt och detta stod om bilden ovan angående ett av ryktena

En teori som har framförts är att den sexsträngade gitarren och de fyra vita prickarna antyder om att iTunes blir en 64-bitarsapplikation (6+4) i kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar