fredag 3 september 2010

Suit up!

Försov mig rätt gött till föreläsningen idag. Den började 10.15 och sket i frukosten och köpte en baguett på vägen och varje gång jag köper en baguett på korsvägen blir jag irriterad över att de är så jävla mycket äckligare än världens bästa baguett-affär vid chalmers. Den satte helt klart standarden för högt och jag hatar dom för det :).

Nåväl, jag lyssnade verkligen men det gick ärligt talat inte att få upp ögonen. Jag har också fått plats längst fram (det är ju valfritt såklart men blir ju att alla sitter på samma plats med sina grupper) och hon måste blivit irriterad på mig efter att först kommit sen och sen suttit och halvsovit på hennes lektion.

Sen gick jag hem för en liten powernap inför anställningsintervjun och hon jag pratade med först sa att det var extremt hög nivå på dresscoden och sa att kavaj+slips typ är underklätt där. Så jag gjorde nog mitt livs största suit up med grå skräddarsydd kostym med väst och eisenhower-slips och mörkblårandig skjorta under. Jag gillar det men jag räknade typ med att folk skulle skrika "BRAAAT!" efter mig men det hände nog inte. Folk tänkte nog det bara :).

Tror det gick rätt bra faktiskt men kanske kommer 50 folk som det går ännu bättre för eller whatever så räknar inte med något direkt och det gör ju inte så mycket heller. Tjo på er!

2 kommentarer: