lördag 4 september 2010

Sticky

Ikväll var en intressant kväll. Både kul och jobbigt var det och fick tyvärr komma lite emellan två kompisar och det är en extremt jobbig situation. Man vill prata med båda om de vill eftersom man är en bra kompis men man vill inte ta någon som helst ställning men ibland blir ens diplomati tolkad som någon form av att välja sida och det blir jobbigt.

Många väljer dock automatiskt den man känner bäst sida då men det tycker jag är väldigt väldigt fel eftersom man bör handla om det som var moraliskt rätt. Nu var det inte alls en sån här situation just nu eftersom jag inte vet tillräckligt för att ta ställning men iaf tänkte bara säga att det är ett väldigt illa val om nu ens bästa kompis gjort uppenbart fel och ens sämre kompis (eller obekant) har gjort uppenbart rätt. Nu var det som sagt inte alls så men apropå kompislojalitet.

Hursomhelst. Spelade in en videoblogg idag som jag glölmde lägga upp men den kommer imorgon. Imorgon tror jag blir en bra dag också förresten. Får lite besök först och sen grillning och sen hoppas jag det blir en grym utgång. Kanske klämmer in en timma poker typ som idag för att känna att jag tjänat min kvot men tiden blir nog knappt att jag hinner med så värst mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar