onsdag 8 september 2010

Ny TV + Jobbig klasskamrat

Idag klockan 12 skulle vår grupp träffas och de flesta såg rätt tråkiga ut förutom en tjej som såg rätt okej ut och jag tänkte typ "ahh men hon kanske är nice!". Träffade dom och hade inte hälsat på gruppen så jag sträckte fram handen och hälsade på alla i tur och ordning. Fick inte handen ifrån henne och såg lite konfunderad ut och hon sa att hon inte gillar att ta i hand. Vi kan stoppa där. Tycker det är helt OK att inte vilja ta folk i handen men det förutsätter ju att det inte är första gången man hälsar på någon. Skulle jag ha problem med det skulle jag kanske säga till mina kompisar typ "kan vi inte hälsa utan händer?" eller nåt i den stilen men skulle aldrig i mitt liv tänka mig att göra så emot en okänd människa. Det började där.

Sen när vi väl satte oss så frågade vi oss vem som skulle skriva och jag tog på mig den rollen (på datorn, skulle aldrig skriva för hand :P) och vi diskuterade fram vad vi skulle skriva och så varje gång vi kom fram till nåt sa jag typ "formulera det så skriver jag" och så var hon allra mest aktiv och läste upp varje mening. En gång när hon läste upp så var det rätt taskigt formulerat och jag flyttade på meningen typ

"Det finns hundratals bevarade skrifter som beskriver bajs" 

till kanske

"Bajs beskrivs i flertalet bevarade skrifter"

Eller tvärtom och jag verkligen såg i hennes ansikte över hur irriterad hon blev att bli omformulerad. Sen skulle skriva något om ting/föremål som var liksom en överkategori och då drar hon till med följande yberbesserwisser-kommentar;

"Om man har läst arkeologi som jag så vet man att man inte säger föremål utan man säger artefakter"
För den mest besserwisseriga besserwissern så borde man väl ändå reagerat på sig själv efter att ha sagt det där men icke. Sen var det lite mer störande saker och jag tyckte också mötet var bland det mest ineffektiva mötena jag varit med om och jag tänkte för mig själv att det finns en anledning varför vissa får betalt mindre än andra.

NY TV, BITCH!
Sen käkade jag lunch med Max (ny på kontoret) på Mediterraneo och han var snäll nog att hjälpa mig bära hem min nya TV och imorgon när Oona är hemma tänkte jag bära ut den gamla och lyfta upp den nya och provtesta! Köpte förresten en försäkring på den och det är lite intressant eftersom försäkringar mer eller mindre alltid är lurendrejeri men i detta fall tyckte jag det verkar som en bra grej för den sträckte sig så långt. TVn kostade 7990 kr och försäkringen kostade 1400 och det täckte allt i 5 år typ som döda pixlar och sånt där eller om man ristar gaffeln i den eller liknande. Tyckte det kändes som en helt OK deal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar