lördag 18 september 2010

3 personer som man skulle vilja nita

1: Jimmie Åkesson


2: Ernst Kirchsteiger



3: Killen som "lyxar till det lite" i Lidl-reklamen.


Förresten verkar det som jag har missuppfattat ett ord lite granna. Populism har jag alltid sett som typ att säga det folk gillar att höra, det som är politiskt korrekt. Det är väl typ delvis sant men verkar enligt wikipedia-definitionen ha andra innebörder. Kan någon ett bättre ord på det jag försöker säga?  Typ så var det jävligt löjligt att som svensk stödja Obama då 99% av alla ickeamerikaner gör det (inklusive mig själv) och nu är det rätt inne att dissa SD (som jag precis gjorde) för att väldigt många hatar dom. Nu försvarar jag VERKLIGEN INTE SD utan bara påpekar att det är väldigt inne just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar