lördag 4 september 2010

Ny TV på riktigt :P?

Har ju sån panik när det gäller att köpa ny TV. Är ju oftast skitsvårt att jämföra kvaliten och ska man sen lägga in priset får man ytterligare en jobbig faktor att ta ställning till. Nu tror jag dock jag ska slå till på en TV som jag tänker behålla och det är nu när Expert har sänkt ifrån 8999 kr till 6999 kr på en 42" TV som hade sjysst specs. Billigaste online kostade 7500 så priset är gött. Trodde först att onlinebutikerna alltid var billigare än alla fysiska butiker men elgiganten hade ju en vecka där de sålde en grym TV hur snuskbilligt som helst som jag missade med 1 dag och man kanske ska börja ge lite mer cred till Expert/Siba/Elgiganten ändå.

Hursomhelst, får väl ta en snabb espresso och dra mig iväg. Får väl palla mig till backaplan och få tillbaka min handpenning på den förra TVn eftersom jag är för seg för att göra något som kräver en större tankeverksamhet.

5 kommentarer:

  1. Köp ett nummer av Hemmabio så får du bra tips.

    SvaraRadera
  2. ta samsung. och sen är ju ett tips att gå o titta i butikerna vilken man gillar bäst, fattttarrrru!

    SvaraRadera
  3. Att titta i butiken är inget bra tips då de oftast har uppskruvad kontrast till max, etc, vilket gör det otroligt svårt med jämförelser. Läs på om vilka tv-apparater proffsen föredrar och ta hem och testa den. Du kan sen så klart ångra köpet om den inte lever upp till förväntningarna. Det är som du säger så att försäljarna jagar provision så jag anser att vägen till den bästa tv'n för just dig går via att läsa på och sen testa den i hemmet.

    SvaraRadera
  4. håller med joel, SAMSUNG e det som gäller ;) //kicki

    SvaraRadera
  5. Samsung och Sony gör bra skit men det blev en Panasonic på 42". Prisjakt är ju det man bör kolla på men ibland/ofta så finns det inte tillräckligt med recensioner och liknande och då blir det genast mycket svårare. Oftast är ju de med många recensioner lite äldre modeller och de nyare är ju oftast bättre.

    SvaraRadera