söndag 24 juli 2011

Söndag! Dick in a box



Har iofs sett denna innan men den är rätt kul :). Igår var som sagt kul, kom hem 5, längesen man var ute sådär. Villafesten var verkligen helt grymt. Älskade verkligen stället. Blev massa dans också. Måste tvinga mig själv upp, sov idag till kl 16, naaawt gööd.

Btw, norgefenomenet är en rätt sjuk grej. Det är supersorgligt verkligen och helt stört när man tänker på det men jag förstår inte riktigt hur två vänner jag har blivit berörda och gråtit och sådär. Jag måste vara världens känslokallaste människa. Inte ens alltid när jag känner folk som går bort börjar jag gråta. I detta fallet är det såklart jag som är konstig och de andra som är normala. Jag tänker mer på hur det egentligen är möjligt att människor har rätt att få ha riktigt riktigt farliga armévapen. Det kanske inte är självklart men det är så löjligt mycket mer farligt att ha en Mini 14 automatkarbin som den där norska galningen hade än t ex en ganska standard pistol. Och man använder ingen automatkarbin för att jaga och den är inte särskilt smidig heller att skydda sig med.

PS: Detta är också kanske lite okänsligt men lite smått komiskt ändå hur många spaltmeter det blir när tragiska grejer händer i europa jämfört med om de händer i t ex kina: 70 personer dog i gruva i kina och det är bara EN nyhet som hände för en månadsen och t ex förra året dog 5000 personer i gruvor i Kina. Men det spelar ju ingen roll för vårat samvete sträcker sig bara över norden.

4 kommentarer:

  1. jag är med människor som drabbats på ett eller annat sätt. händelserna är hela tiden på tv, radio, samtalsämnet på jobbet. idag tog jag en promenad till tromsö city o såg vissa ungdomar komma tillbaka och de sprang o grät mot sin familj. Sen har jag själv upplevt djuplös sorg, upplevt en tragedi. Så för mig är det inte konstigt att jag är påverkad o gråter. Jag är mitt "i det" här i norge. Ni ser det kanske 30 min på nyheterna o í tidningarna. men här är det 24h/dygnet och alla är påverkade här... så...mm... därför är jag väldigt berörd. =/ //kicki

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Du är nog varken känslokall eller konstig, eller konstig kanske du är, men det kan ju vara posetivt. du reagerar bara inte på samma sätt som "alla" andra.:)

    Och med tanke på det med kina osv så tog dom inte det såhär seriöst.Dom tog inte ens Tsunamin såhär seriöst. Hade vi inte haft Folk härifrån där hade dom inte ens visat det på tv.

    SvaraRadera
  4. Nää visst är det konstigt. Tror kanske inte det sista du sa är 100% sant men visst skiter nyheterna (och svenska befolkningen) i länder långt bort.

    SvaraRadera