söndag 17 juli 2011

Nu ska jag lära mig spanska!


Nu ska jag börja om den här kursen! Började med den för kanske 1-2 år sen men insåg sen att det är bara slöseri med tid att försöka lära sig ett språj om man inte tänkt underhålla det regelbundet för resten av livet. Nu dock finns det ju äntligen en sådan anledning och ska bli kul att öva. Blir ju lite som en mental uppladdning inför resan.

En positiv sak med denna är btw att den baserar sig på att man inte ska skriva ner något, man ska inte heller jobba med glosor etc utan metoden är lite mer interaktiv och levande vilket är rätt nice ändå. Jag är lite osäker på mina språkskills. Franska var ju det enda ämnet jag fullständigt sket i under hela högstadiet så det var inte så konstigt att jag inte blev bra på det men nu kommer jag ju försöka. Jag har ju rätt stört minne så jag lär minnas massa enskilda ord men det svåra blir väl kanske att bygga meningar och klisterord. Det märker vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar