fredag 15 juli 2011

Jebus

Kollar på aftonbladet och står som huvudnyhet "Här avslöjas massgraven". Som "bevis" visas några satellitbilder på några "light vechicles" och några vita grejer. Light vehicles verkar bara vara vita bilar. De har hittat satellitbilder på några vita bilar. Sen har de några andra vita grejer som ska vara "body bags" men tycker det mer ser ut som att de är rätt jämnrunda allihopa och inte direkt avlånga som de flesta borde vara om de innehåller lik.

Med det sagt så betyder det såklart inte att det inte fortsätter att pågå i Sudan. Det vet jag absolut inget om. Jag bara påpekar att det är rätt äckligt att försöka framställa något som bevis och hur sjukt liberal tolkning som har gjorts. Återigen, oavsett om man "fight the good fight" eller inte så borde man försöka hålla sig objektiv och korrekt och inte hålla på att färgas av sina intressen för mycket.

Det värsta i en mer vardagsnära situation är ju när det är oenighet mellan några bekanta. Även hyfsat smarta människor stödjer sina kompisar oavsett om de har rätt eller fel, och är det någon typ av bråk så håller de med sina kompisar som något sorts test på lojalitet. Jag är med på att jag också skulle göra det om skuldfrågan och vem som har rätt/fel är rätt nära men om min kompis bråkar med någon och garanterat ser saken på fel sätt kommer jag alltid stödja logiken och moralen och säga något i stil med "du är min vän och jag stödjer dig men om jag ska vara ärlig tycker jag du gör fel just nu".

Det handlar om nämligen uppenbarligen om ett klimat som främjar folk som fel jämfört med ett klimat där att handla rätt är bra. Skiter du i vad som är rätt och fel blir det ett mer orättvist samhälle där folk glömmer av vad moral handlar om. Och vem vet, steget är där inte långt ifrån att bli en tjuv och sno pengar ifrån folk och din vän försvarar dig. Som vi sett hända rätt nyligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar