söndag 31 juli 2011

Ny roomie inflytt och wakeupcalls


Hej people. Kollade på tv assent inatt, somnade på soffan tillslut och vaknade vid 11. Var egentligen pigg då men gick inte upp. Jag funderar om jag ska typ, ringa till min mamma dagen innan jag går ut och be henne ringa upp mig två gånger på söndagen för att kolla att jag är vaken. Idag var jag liksom inte ens särskilt bakfull men sov fram tills nu.

Ikväll flyttar min nya roomie in. Hon heter Emma och är jättetrevlig. Håller på och städar nu så det inte ser ut som kom och hjälp. Jag städar faktiskt ganska ofta men jag är en fruktansvärd talang på att röja upp igen. Särskilt köket då som ser ut Stalingrad 1943.

En kul sak om det som ni säkert redan visste var att de bytte namn till Volgograd efter kriget. Antar att det har mer med att de hette Stalins stad än att det numera är förknippat med död och andra världskriget men might be wrong on that one.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar