onsdag 20 juli 2011

En trevlig låt?

Jag KAANSKE har gjort färdigt en andra låt. Inte spelat in, men bestämt typ hur den ska vara. Det stör mig dock sjukt mycket med ackordföljjer och sånt där. Det känns ibland som att det inte är särskilt kreativt utan bara plockar ihop massa skit och hoppas att det ska funka. Den extragrejen som jag gjorde till ett riff eller vad man ska kalla det som passar okej är nämligen just så. Det är väldigt standard och väldigt väntat. Jag hatar egentligen det. Men jag vet inget bättre. Jag tror jag måste lära mig musikteori för att kunna veta bra ackord som följer varandra rätt väl. Satt nämligen och bara plockade random ackord innan i former jag inte gjort innan och de flesta passar ju inte med varandra så superbra. Eller aah, med typ C G Am Em D så är det svårt att faila men då riskerar man ju bara att låta som vilken annan skitlåt som helst. Någon sorts orginalitet får det ju ändå vara, annars kan man ju lika gärna spela covers typ.

Lite irriterande är det. Men aja, så är det. Nu ska jag fortsätta lära mig spanska och förhoppningsvis sova lite bättre. Sovit skit på sistone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar